Servicemeddelande • Publicerat:
Flera sopbilar i farten nu
Som många av er redan märkt kör vi med flera sopbilar på våra sophämtningsturer nu. Det innebär att sophämtningstiderna kommer att variera och de tider som ni vanligen har fått ert sopkärl tömt kommer inte längre att stämma. För att säkerställa att du får ditt kärl tömt ska du ställa ut det senast klockan 6.00 på morgonen den dag du har hämtning och låta det stå kvar tills det är tömt.
Teknik- och serviceförvaltningen
AVA-enheten
![](/images/18.1a1c8441152ce6dee4e8135f/1456412771303/Information.png)
Fakta
Hur informerar kommunen?
- Våra huvudkanaler vid olika typer av störningar är webbplatsen, Facebook och servicemeddelande via Sveriges radio P4. Vi har också möjlighet att informera via en sms-tjänst.
- Om ett mindre antal hushåll drabbas av en vattenläcka knackar vi dörr och eller lägger information i brevlådan.
Om sms-meddelande vid driftstörningar
Så här gör du när vi rekommenderar dig att koka dricksvattnet
Felanmälan
Har du dåligt tryck i kranen och misstänker en vattenläcka? Då ska du felanmäla det till oss så vi kan åtgärda problemet.
Till felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
![](/images/18.1a1c8441152ce6dee4e8135f/1456412771303/Information.png)
Fakta
Hur informerar andra?
Strömavbrott
Vid strömavbrott hänvisar vi till de bolag som ansvarar för elförsörjningen. De informerar om aktuella strömavbrott på sina webbplatser. Vid stora strömavbrott hjälper vi till att sprida deras information.
Pågående strömavbrott hos Eon Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Pågående strömavbrott hos Jämtkraft Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Pågående strömavbrott hos Blåsjöns nät Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Teknik- och serviceförvaltningen
AVA-enheten, Box 500
833 24 Strömsund
0670-161 00 (växel)
Kontakta gärna
-
Kundtjänst
0670-164 17
- Innehållsansvarig: Helen Löfgren-Larsson
Senast ändrad/granskad: