Lyssna på sidan Lyssna

Felanmälan

Vi arbetar för att alla medborgare och besökare ska trivas i vår kommun. Vi har alla ett gemensamt ansvar och genom att du gör oss medvetna om vad som bör åtgärdas i kommunen så kan vi snabbare och effektivare åtgärda problemet.

Om något är fel på kommunens gator, park, lekplatser och vägbelysning, i kommunens fastigheter, på kommunens vattenleverans eller något fel i någon annan av kommunens verksamhet är det viktigt att du anmäler det via vår e-tjänst.

E-tjänst: Felanmälan och lämna synpunkter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan även ringa in din felanmälan

Telefontider

  • Vardagar kl. 8–12: Kundtjänst 0670-164 17 (ej kommunala fastigheter)
  • Under kontorstid: Kommunala fastigheter 0670-161 50
  • Efter kontorstid: SOS alarm 063-51 01 77

Gör aldrig felanmälan via Facebook eller till enskild person. Då kan din felanmälan bli liggande på grund av ledighet och sjukdom.

Vad händer när du gjort felanmälan?

Om du anger din mejladress får du automatiskt en bekräftelse på att din felanmälan är registrerad. Väljer du att inte fylla i din mejladress får du ingen återkoppling.


Vi åtgärdar felen som anmäls olika snabbt beroende på hur allvarliga de är. Är det fara för liv eller egendom ger det högsta prioritet.

Vid akuta fel...

som sker måndag–fredag kl. 16.00–7.00 samt helgdagar ska du göra felanmälan till:

 

SOS-alarm
063-51 01 77

När vattnet ser annorlunda ut

Ibland kan vattnet se annor­lunda ut. Det kan bero på att avlagringar lossnar från ledningarna när vatten­hastig­heten och strömnings­rikt­ningen ändras, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av.

Läs mer om vanliga orsaker och åtgärder

Kontakta oss

Strömsunds kommun

Box 500

833 24 Strömsund

Kontakta kommunen

0670-161 00 (växel)

Kontakta gärna

Senast ändrad/granskad: