Felanmälan
Vi arbetar för att alla medborgare och besökare ska trivas i vår kommun. Vi har alla ett gemensamt ansvar och genom att du gör oss medvetna om vad som bör åtgärdas i kommunen så kan vi snabbare och effektivare åtgärda problemet.
Om något är fel på kommunens gator, park, lekplatser och vägbelysning, i kommunens fastigheter, på kommunens vattenleverans eller något fel i någon annan av kommunens verksamhet är det viktigt att du anmäler det via vår e-tjänst.
E-tjänst: Felanmälan och lämna synpunkter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Du kan även ringa in din felanmälan
Telefontider
- Vardagar kl. 8–12: Kundtjänst 0670-164 17 (ej kommunala fastigheter)
- Under kontorstid: Kommunala fastigheter 0670-161 50
- Efter kontorstid: SOS alarm 063-51 01 77
Gör aldrig felanmälan via Facebook eller till enskild person. Då kan din felanmälan bli liggande på grund av ledighet och sjukdom.
Vad händer när du gjort felanmälan?
Om du anger din mejladress får du automatiskt en bekräftelse på att din felanmälan är registrerad. Väljer du att inte fylla i din mejladress får du ingen återkoppling.
Vi åtgärdar felen som anmäls olika snabbt beroende på hur allvarliga de är. Är det fara för liv eller egendom ger det högsta prioritet.
Vid akuta fel...
som sker måndag–fredag kl. 16.00–7.00 samt helgdagar ska du göra felanmälan till:
SOS-alarm
063-51 01 77
När vattnet ser annorlunda ut
Ibland kan vattnet se annorlunda ut. Det kan bero på att avlagringar lossnar från ledningarna när vattenhastigheten och strömningsriktningen ändras, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av.
Strömsunds kommun
Box 500
833 24 Strömsund
Kontakta kommunen
0670-161 00 (växel)
Kontakta gärna
-
Kundtjänst
0670-164 17
-
Info Fastighetsförvaltningen
0670-161 50
- Innehållsansvarig: Richard Persson
Senast ändrad/granskad: